Magamról

Saját fotó
Pest megye, Hungary
Csipkekészítés, szabás-varrás, sütés-főzés.... csupa olyan dolgok, amiket egy "rendes" háziasszony csinál

2011. október 20., csütörtök

Almás pite másképpen





A "Különleges írós vajas tészta másik felét almás pitének készítettem el. 
Nem a hagyományos, tepsiben készült, reszelt almás pitét választottam, hanem inkább a francia almatortára emlékeztető formát, csak éppen a vastagsága miatt nem piteformában, hanem tortaformában sütöttem.  A vajazott lisztezett tortaforma aljába szépen belefektettem a vékonyra nyújtott tésztát. Megszórtam egy teáskanálnyi cukorral és egy evőkanálnyi morzsával. A szépen felszeletelt almacikkeket rárakosgattam körben elrendezve. Három sort raktam, de ízlés szerint lehet akár a dupláját is. Megszórtam egy maréknyi cukorral, kb. egy teáskanálnyi fahéjjal. 
A francia almatorta esetében ebben az állapotában már mehet is a sütőbe. Viszont nem akartam, hogy kiszáradjon, megsüljön az alma. 


Egy kis kitérő! Egyik kedvenc édességem az angol "Apple-crumble", ami a világon a legegyszerűbben készíthető almás édesség. Lényege, hogy a feldarabolt hámozott almát vajazott edénybe dobáluk, megszórjuk cukorral, fahéjjal és a tetejét megszórjuk cukor, liszt és vaj keverékével, ezt addig sütjük, míg megpirul a teteje, majd melegen, vaníliafagylalttal tálaljuk. Hihetetlenül finom.


És most vissza az én almatortámhoz. Tehát azért, hogy ne száradjon ki az alma, beborítottam a tetejét a vajas lisztes "morzsalékkal": 15dkg lisztet 10 dkg cukrot és 10 dkg vajat veszünk hozzá. A lisztet és cukrot tálba öntjük, kézzel elvegyítjük, majd a vajat elmorzsoljuk ebben a keverékben. Tényleg morzsolgatni kell, nem szabad erősen nyomkodni, mert akkor összeáll tésztává. Ezt a morzsalékot egyenletesen elszórtam a pite tetején. 180 fokos sütőben 45 perc alatt pirosra sült. A teteje finom ropogós lett, az alma puha és krémszerű. Az aljára terített tészta miatt a teljes kihűlés után, gyönyörűen, tortaszerűen szeletelhetővé vált. 


Legközelebb kekszet készítek és megosztom az összes tapasztalatomat az alap tésztával kapcsolatban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése